Ik volg regelmatig trainingen en leer constant bij

Cynthia is medewerker Klantbeheer


Ik heb hier een vak geleerd

“Een paar jaar heb ik medische biologie gestudeerd. Daarna heb ik een aantal jaren gewerkt in een ondersteunende functie in het onderwijs. Ik wilde graag administratief werk gaan doen op een backoffice. Dat past bij mij. Toen ik bij SPF Beheer binnenkwam was ik echt een ‘pensioenmaagd’, ik wist niets van pensioenen. Ik kwam er snel achter dat ik het leuk vind om met brieven voor deelnemers en gepensioneerden bezig te zijn, ze echt tot in de puntjes goed te maken. Ik heb de kans gekregen om mij hier fulltime mee bezig te houden. 


De klant staat op één

De pensioenmaterie is voor veel mensen lastig om te snappen. Ik vind het belangrijk dat onze klanten begrijpen wat ik schrijf; dat ze een duidelijke uitleg krijgen over hun pensioen en over de keuzemogelijkheden die er voor ze zijn. Daar besteed ik veel aandacht aan. 


Interne trainingen

Regelmatig volg ik interne trainingen. Zo blijf ik op de hoogte van hetgeen er speelt in mijn vakgebied én leer ik constant bij. Een nuttige training vind ik klantgericht communiceren zonder lastige pensioentermen te gebruiken maar met uitsluitend eenvoudige, begrijpelijke woorden.


Samen iets moois neerzetten

In mijn functie werk ik samen met de collega’s van mijn eigen afdeling maar ook met andere afdelingen zoals Informatisering & Change. Samen zorgen we ervoor dat de brieven geautomatiseerd naar onze deelnemers en gepensioneerden worden verzonden. 

Klantbeheer

De afdeling Klantbeheer verzorgt de pensioen- en uitkeringenadministratie van het Spoorwegpensioenfonds, Stichting Pensioenfonds Openbaar vervoer en verzorgt de  salarisadministratie van SPF Beheer. Als afdeling zijn we volop in beweging. We willen continu verbeteren en richten ons op lean, automatisering en verdere digitalisering van processen. 

Meer collega's